.




















25 januari 2011.
´´u MOET zelf de aanvraag komen doen !…..´´
Keurig netjes volgens de landelijke procedure, word ik tijdig door de gemeente geïnformeerd dat mn paspoort binnenkort zal verlopen .
Ik heb een vraag en bel met het in de brief opgegeven informatienummer.

´mevrouw, goedemorgen , ik heb een brief ontvangen waarin u mij attendeert op het binnenkort verlopen van de geldigheid van mijn paspoort, dank daarvoor´.
echter…ik ben gegeven mijn gezondheid niet in gelegenheid persoonlijk de aanvraag te komen doen. Is er een alternatief ?
nee. u MOET komen .
maar mevrouw ik geef u net aan dat ik daartoe nu niet in de gelegenheid ben.
U moet komen, dan is nu eenmaal zo.
Sorry mevrouw maar ik ben rolstoel gebonden en ga niet voor 2 minuten werk , pasfoto inleveren, vervoer regelen . Ja dat kan wel, maar dan ben ik minimaal 2 uur onderweg. dat lijkt me niet echt ideaal, gegeven mijn situatie.
Als u naar het buitenland wilt of een reis wilt gaan maken heeft u een paspoort nodig.
Klopt, maar ik zal geen buitenlandse reis maken , ik ga binnenkort wel een andere verre reis maken , echter.... daar heb ik geen paspoort voor nodig.
Komt u dan niet buiten .?
Nee, met deze kou niet en ook niet als het regent.duurt nog even voor ik weer met mn rolstoel naar buiten kan .
U gaat wel erg in de aanval.
Er is toch wel een alternatief ?......iemand machtigen ofzo….
Nee, u MOET komen , want u zegt net dat u nog een reis gaat maken ...
Mevrouw, dank u wel, ik probeer het wel op een andere manier.

Deze ervaring en mijn vraag heb ik gemaild aan de afzender van de ontvangen brief, het hoofd van de dienst maatschappelijke zaken.Ik heb in ook in die brief aangegeven dat ik wel een reis ga maken maar daar, voorzover ik weet, geen paspoort voor nodig heb. Die zin bracht de meneer in verwarring. Hij belde en gaf aan de inhoud van brief niet te begrijpen .Ik vermoed dat er, voor dat hij mij belde, geen contact is geweest met de medewerker die ik telefonisch had gesproken.

Ik heb in een tweede mail de ´lading´van ´de reis die ik binnenkort ga maken ´aan gegeven .

Dit is toch niet helemaal overgekomen denk ik, want ongeveer 20 minuten later krijg ik, in kopie, de mail die het hoofd maatschappelijk zaken heeft doorgezonden naar collegae met de vraag ´´wat moet ik hiermee?´´ hij was wel vergeten mijn eerste brief mee te sturen …?!, waardoor de inhoud van mijn eerste schrijven + 2e mailbericht niet meer juist te interpreteren zijn….

wie weet, krijg ik toch nog antwoord ?
Ik heb nog tot eind februari…laten we maar duimen dat voor die tijd de weersomstandigheden het toelaten dat ik op de rolstoel naar het Gemeentehuis kan….

wordt vervolgd.