.




















6 april 2010.

Een week na het zetten van het 6e kruisje……oh,oh,……..realiseer ik me dat het vandaag exact 10 jaar geleden is dat een ´onverlaat´die mobiel zat te bellen mijn auto raakte en mn Fiat Tipo daardoor total loss is verklaard. Het was net als vandaag, een zonnige dag. De reden dat ik, komende vanuit Amsterdam, voor het laatste stukje snelweg ´een binnen doortje´ wilde nemen. Niet moeten doen, het heeft me drie jaar procederen met de tegenpartij ´gekost´en een whiplash. De ontvangen schadeloosstelling heeft het boeken en de feitelijke rondreis door Australië mogelijk gemaakt. Cruijff zou zeggen ´´ ieder nadeel heb zn voordeel´´.
De whiplash klachten zijn in de afgelopen twee jaar ´opgegaan´ in het verloop van het proces dat in mijn lijf woekert ..................ALS.

Wat ik wel ervaar is dat ik in voorgaande jaren niet het oog voor de natuur had wat ik nu wel heb. Ik beleef de natuur, met name het huidige seizoen de LENTE, meer bewust. Het is zeker de moeite waard tijd te nemen om de natuur bewust waar te nemen. Zowel de hormonen die door mn tuin ´vliegen´van vogelpaartjes die het elkaar hof maken, als de planten en bomen die volop in de knop staan. Natuurlijk, is was liever nog een paar jaar gewoon aan het werk geweest, maar nu ik de tijd heb en kan nemen, geniet ik er wel van en steeds meer bewust.

Ook heb ik ontdekt dat mn fototoestel meer mogelijkheden heeft dan dat ik tot gister heb benut. Mogelijk worden de nog te nemen (natuur)foto´s nog scherper en daardoor mooier en ´sprekender´.

Deze week wordt het douchestoeltje enkele centimeters hoger gehangen opdat het gaan staan minder energie zal kosten en het gebruik ´veiliger´is.

Verder deze week een afspraak met ex-collega´s uit mn ROC tijd en een telefonische afspraak met de journalist van het plaatselijke ´sufferdje´om afspraken te maken hoe we via het Nieuwsblad de naamsbekendheid van ALS kunnen gaan vergroten.

En……….. komende dagen daar waar mogelijk genieten van de te verwachten zonnestralen op mn terras.

lente 2010 in mn ´tuinhuisje´