.




















25 april 2010.


vrijdag jl 23 april 2006 was de dag van de aanleiding tot onderzoek van mijn vraag, ´wat is de oorzaak van krachtverlies in mn linker been ..? Die vrijdag ´schoot ik´, tijdens het aflopen van de trap door mn knie met een meniscuslaesie in m rechter knie als gevolg. De onderzoeken en resultaten daarvan zijn te lezen op de andere sites. Een onzekere tijd zal volgen . 3 september 2008 geeft duidelijkheid. Op die dag wordt de diagnose ALS vastgesteld.
Tja, alweer 4 jaar geleden. 1 ½ jaar geleden moeten besluiten tot verhuizen en aanpassen van de woon- en leefruimtes. Tot op de dag van vandaag geen dag spijt van gehad.

Lente 2010. de mussen, kauwen, vlaamsegaaien, houtduiven, postduiven, pimpelmezen, groenlingen en tortrelduiven komen nog dagelijks langs om straks met een goed gevulde buik ´op het nest´te kunnen gaan zitten. De planten komen steeds meer in knop, of is al het jonge, frisse groen ontsproten.

Gister was in de haven van Huizen de gelegenheid om met de gerestaureerde Huizerbotter 45 en 108 een tochtje te maken en uitleg te krijgen over de verrichtte werkzaamheden. Het was mooi zonnig weer dus ik ben ook even wezen kijken, geen tochtje gemaakt, maar in de zon een drankje gedronken met uitzicht over de haven.

Afgelopen week in de voorbereiding naar de informatiebijeenkomst op 1 juni aanstaande stond er in het plaatselijke Nieuwsblad van huizen een kort interview met mij. Met het boodschappen doen ben ik door enkele personen aangesproken hierover. Zij vinden het een pittig en heftig verhaal en begrijpen dat ik er aandacht voor vraag. Zo ook de reacties welke ik per mail mocht ontvangen. Dank daarvoor. De reacties geven me de power door te gaan met de organisatie van de informatiebijeenkomst met als thema. ´ Wat is ALS ´

Komende week zal ik als vertegenwoordiger van de cliëntenraad van de woonvoorziening de Rustmaat een overleg bijwonen van de Contactgroep Ouderenbeleid Huizen. Dit overleg is een voorbereidend overleg op het overleg met de verantwoordelijke wethouder in mei aanstaande.

Ik geniet komende dagen van de zon op ´het schoolplein ´of ik ben onderweg, sowieso van de straat.



nb ...het consult met prof. dr van de Berg in het UMCU is afgebeld......hij zat ´vast ´ als gevolg van de vulkaanuitbarsting op IJsland. Nieuwe afspraak volgt.



Allen een fijne Koninginnedag in een lang weekend en of bijna 2 weken mei vakantie !!!.