.




















1 februari – 20 februari.

Waren het eind januari fysieke ongemakken die mijn nachtrust verstoorden, sinds 2 weken zijn het de Olympische Spelen Vannacht was het zappen tussen de val van het BB kabinet en de OS. Echter dat was na vele uren debat en overleg geen verrassing.
Ook februari is alweer bijna voorbij. De sneeuw is zo goed als weggesmolten, Ik vind het wel genoeg geweest. Ik heb van de mooie winterse plaatjes genoten. Nu de bomen direct grenzend aan mn achtertuin zijn ingekort tot circa 10 cm boven de grond, wordt het tijd dat het zonnetje de kans krijgt mn lijf te ´op te warmen´. De kou van afgelopen week heeft me wel in huis gehouden. Dat past niet bij me. Gelukkig hebben we de mogelijkheid van telefoon en mailverkeer.
Ik ben druk geweest met de voorbereidingen van het fietsevenement TRAP ALS de wereld uit in juni aanstaande. Het plaatselijke weekblad, een regionaal dagblad hebben een artikel op de plank liggen. Zodra er ruimte voor is gaat dit geplaatst worden. Dat zal na de verkiezingen van 3 maart zijn. De eerste bedrijven en instellingen hebben een verzoek tot sponsoren van het evenement ontvangen.
ADL status.
De rollator als vervoermiddel van traplift naar bed is vervangen door een rolstoel.
Komende dagen ga ik op zoek naar de hulpmiddelen om het in en uit bed komen èn het ´verblijf´in bed te aangenamer te maken. Nu ik zo ongeveer de hele dag in de rolstoel zit neemt vochtvorming in de benen toe. Het gaan staan is dat vooral ´s avonds pijnlijk. ´S morgens zien mn benen er weer redelijke normaal uit en zijn minder pijnlijk.

Deze week met ergotherapeut een pakket van eisen voor de binnenkort te ´´configureren´ binnen/buiten elektrische rolstoel op te stellen. Die zal ongeveer zo uit gaan zien . Een rolstoel voor binnen en buiten met het comfort ´van keukenstoel tot relaxstoel´. incl. hooglaag functie.
De kracht in mn linkerhand neemt snel af.
De duimmuis is verdwenen.
Ook de spieren tussen duim en  wijsvinger
´ ontvangen geen signalen meer´.
De zenuw´prikkels´´ naar de rompspieren links nemen af, dus ook de omvang èn kracht van de spieren.

Het voorjaar wordt zichtbaar.De eerste groene punten van de krokussen en narcissen worden zichtbaar nu de sneeuw gesmolten is. Ik heb van de week een ekster ´nest takken´´ van een boom zien trekken !!??  Het aantal mussen en koolmeesjes neemt toe. Er wordt weer gegeten van het wintervoer dat voor ze klaar staat.

In mn achtertuin is vorig jaar een klusje blijven liggen. Binnenkort wordt het niveauverschil  in de tuin ´weggewerkt´.
Het terras wordt dan met circa 10m2 vergroot tot totaal ca 24 m2.

Het manuscript vordert. De rode pen heeft taal en stijl ´verbeterpunten´ zichtbaar gemaakt. Ik ben nu bezig deze op- en bemerkingen te verwerken in het concept manuscript. De inhoud telt nu circa 80 A4tejs met  regelafstand anderhalf, lettergrootte10. Het gaat een A5formaat uitgave worden. Onderstaand één van de opties als omslag.