.




















15 december .......wordt het essentiële credo van een persoon met A L S ´beter mee verlegen dan om verlegen ...voor mij meer dan waar.....
Uit handen van de initiatief nemer van de Stichting ALS op de (digitale) weg...,Eelco van Koningsveld, ..heb ik vandaag een Ipad in bruikleen gekregen.
Eelco heeft ook ALS en weet als geen ander wat het betekent te moeten wachten op een adequaat hulpmiddel. Met zijn Stichting wil hij personen met ALS helpen aan het juiste hulpmiddel op het juiste moment. Deels worden de hulpmiddelen aangekocht uit de ontvangen donaties, deels worden hulpmiddelen beschikbaar gesteld door een sponsor of door personen met ALS die een hulpmiddel niet meer kan gebruiken. Het is zeker geen vervanging van een door zorgverzekeraar of WMO te verstrekken hulpmiddel, integendeel...het is ´opvang´ voor de, vaak veel te lange, periode die verstrijkt tussen aanvraag en feitelijke levering van het noodzakelijke hulpmiddel.....EEN GEWELDIG initiatief !
Ik vind het te gek dat ik een Ipad in bruikleen heb gekregen .....het was even puzzelen om de instellingen te activeren,, maar.... ik kan na circa 3 uur al niet meer zonder de Ipad !Weegt niets, mobiel, alle functies en applicaties om  met ´buiten´te communiceren..zittend op mn rolstoel met de Ipad op mn knieen.... waar ter wereld ik ook ben ...of... een boek te lezen, muziekje te luisteren en of ontspannen met het spelen van een spelletje.